Veelgestelde vragen

Kan je het antwoord op jouw vraag niet vinden? Stuur ons dan gerust een berichtje via Instagram, Facebook of gebruik ons contactformulier.

Portrait of beautiful cute brunette woman model in casual black clothes with colorful makeup isolated on gray

Algemene informatie

Hoe kan ik een afspraak bij jullie maken?

Het meest gemakkelijk maak je je afspraak door online hier. Je kunt ook een afspraak maken door ons een berichtje te sturen via Instagram of Facebook. Voor de mensen die hun afspraak liever telefonisch maken zijn wij tijdens onze openingstijden uiteraard ook telefonisch bereikbaar.

Waarom moet ik een geldig legitimatiebewijs meenemen?

Ter bescherming van jouw persoonsgegevens en om identiteitsfraude te voorkomen, vragen wij onze cliënten voorafgaand aan elke afspraak zich te legitimeren bij de receptie. Wij verzoeken je vriendelijk, indien je een afspraak hebt, bij binnenkomst jouw legitimatie gereed te houden. Ook is dit nodig vanwege de veiligheidseisen van de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGJ)

Vanaf welke leeftijd kan ik me laten behandelen?

Voor een behandeling bij Dr. Penny geldt een minimumleeftijd van 18 jaar.

Op welke manieren kan ik bij jullie betalen?

Je kunt bij Dr. Penny betalen met contant geld of pinpas. Het is helaas niet mogelijk om met een Creditcard te betalen.

Moet ik iets eerder op mijn afspraak verschijnen?

Als je al zeker weet dat je een filler behandeling van bijvoorbeeld je lippen wilt laten doen, kunnen we deze tijd  gebruiken om de verdovende crème goed in te laten werken. Meld je dan 10 minuten voor aanvang van je afspraak.

Op welke manier kan ik mijn afspraak annuleren?

Dr Penny hanteert een 2 uurs policy. Indien je jouw afspraak niet na kunt komen, dien je deze tenminste 2 uur van tevoren, te annuleren/verzetten. Dit kan middels de link in de bevestiging die je van ons per mail hebt ontvangen. Mocht het voorkomen dat je meerdere keren zonder bericht te laat of helemaal niet op jouw afspraak verschijnt, bestaat de kans dat de behandelaar je toegang tot de kliniek ontzegt.

Zijn jullie artsen BIG geregistreerd?

Jazeker, bij Dr. Penny werken uitsluitend ervaren, BIG geregistreerde artsen. Je vindt informatie over onze artsen en hun BIG nummers op deze pagina

Kan ik gemakkelijk parkeren bij Dr Penny?

In de straten rondom de Fred kan er tot 13:00 uur overal gratis worden geparkeerd. Daarna geldt er een tarief van €1,70 per uur. Ook zijn wij goed bereikbaar met het openbaar vervoer vanaf Den Haag Centraal en Hollands Spoor.

Maatregelen COVID-19

Dr Penny houdt zich strikt aan de maatregelen en wij vragen onze cliënten de regels zorgvuldig na te leven. We vragen iedereen die een afspraak heeft staan of wilt maken onze onderstaande richtlijnen zorgvuldig door te nemen.

Cliënten kunnen erop vertrouwen dat bij dr. Penny continue aandacht is voor de cliëntveiligheid. Onze bestaande preventie- en hygiënemaatregelen zullen strikt worden gevolgd en waar nodig worden die verder aangescherpt. Onze medewerkers en artsen zijn extra alert om deze veiligheid te waarborgen, zodat elke cliënt die dr. Penny bezoekt, een behandeling ondergaat die volledig veilig en conform de geadviseerde voorzorgsmaatregelen is.

De aanvullende maatregelen betreffen het volgende:

  • Wij hanteren scherpe richtlijnen wie er wel/niet naar de kliniek mogen komen en draaien een aangepaste agenda.
  • Wij screenen extra op mogelijk ziek zijn van cliënt of naasten en vragen vooraf een vragenlijst in te vullen.
  • Cliënten worden een dag van tevoren gebeld om de gedrags- en hygiëneregels te bespreken.
  • Uw afspraak wordt geannuleerd bij tenminste 1 van de volgende klachten: keelpijn, hoesten, neusverkoudheid, diarree, koorts.
  • Uw afspraak wordt geannuleerd indien u zelf of een of meer van uw huisgenoten zich in thuisisolatie bevinden.
  • Een afspraak is mogelijk indien u tenminste 24 uur klachtenvrij bent en/of indien u minstens 14 dagen geen contact meer heeft gehad met een huisgenoot of een persoon in thuisisolatie.
  • Wij verzoeken cliënten alleen naar de kliniek te komen en geen begeleiding mee te nemen. Mocht u toch besluiten begeleiding mee te nemen, zijn we genoodzaakt deze te verzoeken buiten de kliniek (in de auto) op u te wachten.
  • Wij verzoeken cliënten niet vroeger te komen dan het afgesproken tijdstip.
  • Wij verwelkomen u met een glimlach maar zullen u geen hand geven.
  • Waar mogelijk houdt het personeel zoveel mogelijk afstand.
  • Wij zorgen voor een situatie waarbij zo min mogelijk cliënten zich bevinden in de kliniek en waarbij er onderling gepaste afstand kan worden gehouden.
  • Bij binnenkomst wordt de cliënt gevraagd de handen te desinfecteren met de aanwezige handdesinfectans.
  • Wij kunnen u geen lekker kopje koffie of thee aanbieden.
  • Er mag geen gebruik worden gemaakt van ons toilet.
  • Er mag maar 1 cliënt met de arts mee naar de behandelkamer.
  • De arts draagt tijdens het consult en de behandeling beschermende kleding, handschoenen, een mondkapje en (spat)bril.
  • Wij verzoeken u bij voorkeur per pin of contactloos te betalen. Bij contante betaling kan alleen gepast worden betaald.
  • Naast de gebruikelijke reinigingsprotocollen van de behandelkamers als ook van de overige ruimten worden deze ruimten aanvullend meerdere keren per dag gereinigd.

Wij rekenen op uw medewerking in het volgen van deze maatregelen en danken u voor uw begrip.

Wat wordt er tijdens een consult besproken?

Tijdens een consult maak je kennis met de arts en bespreken jullie jouw wensen en verwachtingen en vertelt de arts je over de verschillende behandelmethodes. Er wordt gekeken naar de kenmerken van je gezichtshuid. Uiteraard is er ook tijd om vragen te stellen. Consulten zijn altijd kosteloos en geheel vrijblijvend.

Botox

Hoe lang duurt een behandeling?

Een behandeling duurt gemiddeld 10 minuten.

Is een behandeling veilig?

Botox is volledig afbreekbaar. Daarom is Botox een van de allerveiligste behandelingen voor rimpels en rimpeltjes.

Wie mag een rimpelbehandeling uitvoeren?

Bij Dr. Penny werken uitsluitend BIG geregistreerde artsen die jou behandelen.

Kan ik na een behandeling gewoon weer gaan winkelen of werken?

Jazeker, na de behandeling kan de huid wat rood en gezwollen zijn. Dit trekt snel weer weg.

Zie ik na de behandeling direct resultaat?

Nee. Pas na 3- 5 dagen zie je het eerste resultaat. Na 2 weken is het resultaat optimaal. Na ongeveer 3 maanden is de Botox uitgewerkt en kun je een nieuwe afspraak maken voor een herhaalbehandeling.

Moet ik me aan bepaalde leefregels houden na een behandeling?

De eerste dagen na de behandeling raden wij een bezoek aan schoonheidsspecialiste, sauna of zonnebank af. Een nazorg formulier ontvang je van ons per mail na je behandeling.

In welke gevallen kan er geen behandeling plaatsvinden?

Wij raden de behandeling af bij mensen met bepaalde spierziekten. Wij behandelen geen vrouwen die zwanger zijn of borstvoeding geven.

Blijf ik er wel natuurlijk uitzien?

Ja. Na een rimpelbehandeling kun je nog steeds fronsen, je wenkbrauwen optrekken of met je ogen knijpen. We luisteren heel goed wat jouw wensen zijn. Vrijwel iedereen wilt een natuurlijk resultaat behouden, en dat zal dan ook het resultaat zijn.

Wat gebeurt er met mijn rimpels als ik stop met een rimpelbehandeling?

Het effect van de behandeling houdt gemiddeld 3 maanden aan. Als je niet terug komt voor een nieuwe behandeling komen je rimpeltjes in de drie maanden na je behandeling langzaam weer tevoorschijn.

Fillers

Zijn jullie fillers veilig?

Ja. Alle producten hebben een CE certificering en voldoen aan de richtlijnen van de NVPC (Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie) en de NVCG (Nederlandse Vereniging Cosmetische Geneeskunde). De fabrikanten van onze fillers hebben de fillers uiteraard zeer goed getest. Inmiddels zijn er honderdduizenden behandelingen gedaan met deze fillers en wordt deze als zeer veilig bestempeld door de industrie.

Waarom zijn jullie zo fillers zo goedkoop?

Wij willen onze behandelingen bereikbaar maken voor iedereen en daarom hebben wij ervoor gekozen minder te verdienen aan een fillerbehandeling dan veel van onze collega’s. Wij kopen onze producten groot in en onderhandelen scherp over inkoopprijzen. Hierdoor kunnen wij, ondanks het feit dat wij werken met kwalitatief hoogwaardige producten, zeer scherpe prijzen aanbieden.

Wat is een liquid facelift?

Een facelift zonder operatie, ook wel de liquid facelift. Door een aantal gebieden tegelijk te behandelen, bijvoorbeeld de fronsrimpel met Botox en de kaaklijn en de neuslippenplooi met fillers, is het mogelijk het effect van een minifacelift te bereiken.

Kan ik zonder problemen overstappen op een ander merk filler?

Jazeker, je kunt probleemloos verschillende merken fillers gebruiken. Als je nog een restant hyaluronzuurfiller in je huid of lip hebt van een bepaald merk, kun je je zonder problemen laten behandelen met een ander merk filler. Als je hierover twijfelt, neem dan gerust contact met ons op.

Gebruiken jullie permanente fillers?

Dr Penny maakt géén gebruik van permanente vulmiddelen. In Nederland is het algemene advies van de Nederlandse Vereniging voor Cosmetische Geneeskunde om geen gebruik te maken van permanente fillers.

Wanneer mag je geen rimpelbehandeling ondergaan?

Als er een puistje zit op de plaats waar geprikt moet worden, kunnen we de behandeling niet uitvoeren. Als er ernstige spierziekten zijn zoals ALS, myasthenia gravis, of het Lambert-Eaton syndroom, kunnen we je helaas ook niet behandelen. Daarnaast moet je ook nog even wachten met een behandeling tot na je zwangerschap en als je borstvoeding geeft kunnen wij je helaas ook nog even niet helpen.

Hoe lang duurt een behandeling?

Een fillerbehandeling duurt gemiddeld 15-30 minuten.

Kan ik na een behandeling weer gaan winkelen of werken?

Ja. Op de plaats waar de prikjes gegeven zijn kan de huid wat rood en gezwollen zijn. Dit trekt vanzelf snel weg. In de dunne huid kan een blauwe plek ontstaan. Dit is goed te camoufleren met make-up.

Moet ik me aan bepaalde leefregels houden na een behandeling?

De eerste dagen na de behandeling raden wij een bezoek aan schoonheidsspecialiste, sauna of zonnebank af. Na de behandeling, tot de volgende dag adviseren we je geen make-up te gebruiken in verband met de kans op infectie. Een nazorg formulier ontvang je van ons per mail na je behandeling.

Maatregelen ten aanzien van covid-19.

Dr Penny houdt zich strikt aan de maatregelen en wij vragen onze cliënten de regels zorgvuldig na te leven. We vragen iedereen die een afspraak heeft staan of wilt maken onze onderstaande richtlijnen zorgvuldig door te nemen.

Cliënten kunnen erop vertrouwen dat bij dr. Penny continue aandacht is voor de cliëntveiligheid. Onze bestaande preventie- en hygiënemaatregelen zullen strikt worden gevolgd en waar nodig worden die verder aangescherpt. Onze medewerkers en artsen zijn extra alert om deze veiligheid te waarborgen, zodat elke cliënt die dr. Penny bezoekt, een behandeling ondergaat die volledig veilig en conform de geadviseerde voorzorgsmaatregelen is.